Hjem > Nyheder > Konsortium bag den nye Storstrømsbro bestiller Danske Arbejdsbåde hos Tuco Marine
20. december 2019

Konsortium bag den nye Storstrømsbro bestiller Danske Arbejdsbåde hos Tuco Marine

 

Pressemeddelelse

Tuco Marine Denmark har modtaget en dobbelt arbejdsbådsordre fra Storstrøms Bridge Joint Venture, konsortiet bag byggeriet af den nye Storstrømsbro. Bådene skal anvendes til understøtte det store danske infrastrukturbyggeri. Konsortiet har bestilt en ProZero 8m fuld kabine og en ProZero P-Top Crew Transfer Boat hos Tuco

 ”Vi er enormt glade for at et så stort internationalt konsortium som SBJV I/S der jo netop har hele verden som deres hjemmebane, vælger at købe arbejdsbåde til byggeriet hos os i Danmark” udtaler Direktør i Tuco Marine Jonas Pedersen ”Dels er det jo en bekræftelse på at vores fartøjer er den rigtige løsning til de professionelle brugere og at vores fokus på at designe og bygge de bedste arbejdsbåde har været rigtigt. Men dels understøtter konsortiets valg jo også yderligere danske virksomheder som vores, med omsætning og arbejdspladser selv om det international konsortium kunne handle ind World Wide.

 Bådene der nu er bestilt, og som skal leveres kort inde i det nye år, er designet og optimeret til at fungere som platforme til byggeriets offshore koordinering og overførsel af personale på vandet.

”For SBJV er det vigtigt at have stabile og pålidelige både til det kommende arbejde til søs. Vi er afhængige af at skulle transportere mandskab frem og tilbage på Storstrømmen i de næste 2-3 år, så det har været positivt at kunne finde en lokal, danske, leverandør med de rigtige kompetencer”, siger Marinus Meijer, som er ansvarlig for byggeriet til søs.

Foruden rummelige fører- og kontrolkabiner, der har plads til hele besætningen, er bådene udstyret med velorganiserede arbejdsdæk. Kabinen beskytter besætningen mod det omgivende miljø, forbedrer komforten og giver ideelle arbejdsforhold for operatørerne.

ProZero-fartøjerne skal leveres med dobbelt påhængsmotorer for at sikre nem håndtering og fleksibilitet samt let vedligeholdelse.

Den 8 meter lange ProZero Full Cabin leveres med forstærket fendersystem og komfort varme. Robuste gelændere og veldesignet adkomster er vigtige dele af dæklayoutet, som også har et agterdæk, der fungerer som en fuldbredde arbejdsplatform for besætningen på begge fartøjstyper.

ProZero bådene bygget af robuste letvægtskompositter, hvilket reducerer bådenes vægt og derved muliggør både højere hastigheder og lavere brændstofforbrug med følgende mindre miljøpåvirkning.

Gode sejlegenskaber og god ergonomi er nøglen til lange og udmattende operationer på vandet, og ProZero arbejdsbådene er designet til at levere netop det.

Med sine non-stepped, variable deadrise V-bund, og en underløben stævn og brede shines, giver skroget en sikker og pålidelig platform til højhastighedssejlads og håndtere selv meget voldsomt vejr fremragende.

ProZero-både er tilgængelige i flere versioner, som alle er omhyggeligt skræddersyet til at passe til særlige brugerkrav. Cockpitlayoutet i arbejdsbådene er arrangeret for at maksimere brugen af ​​avanceret driftsstyring og elektronisk hjælpemidler til sikker navigation

”ProZero-serien tilbyder brugerspecifik design”, siger administrerende direktør for Tuco Marine, Jonas Pedersen. ”Disse både til SBJV I/S er et godt eksempel på dette – alt er designet og bygget i fuld overensstemmelse med kundens specifikke krav.”

Tuco’s centrale ambition er at tilbyde ProZero-skibe, der overgår de nuværende markedsstandarder med hensyn til både ydeevne, pålidelighed og service. Vi stræber også efter at være markedsledere inden for levering af de letteste, mest holdbare og mest pålidelige arbejdsbåde.

Det modulbaserede design gør det muligt for os at tilbyde kunderne en relativt kort leveringstid sammenlignet med markedsgennemsnittet, samtidig med at de får et produkt, der er skræddersyet til deres specifikke behov. Modulariteten gør det nemt at opretholde den meget høje standard for kvalitet og pålidelighed, vi stræber efter“, siger adm. Direktør i Tuco, Jonas Pedersen.

Læs mere om